Långhelgen med besöket...

började på torsdagkväll när min vän anlände och jag fick en födelsedagspresent i efterskott.
Det visade sig vara en sjukt fin weekendväska i äkta skinn, samma form/modell som en klassisk gammal doktorsväska och med mitt namn ingraverat i skinnet.
Jag har tittat på nyproducerade doktorsväskor på nätet men aldrig känt att jag haft anledning nog att hosta upp flera tusen kr för en sprillans ny. För ett tag sen fick jag höra att man kan fynda riktiga gamla väskor på auktioner men har inte haft tid/möjlighet att engagera mig i något sånt men nu behöver jag ju varken tänka på att lägga pengar eller tid på att hitta en fin för nu har jag fått en som är alldeles perfekt.
 
På fredagen blekte vi mina toppar. Jag har känt att jag vill göra en förändring men en som kan klippas bort enkelt om jag tröttnar fort eller det inte blev så lyckat som jag hade tänkt mig.
Efteråt tyckte jag att det var för lite förändring så vi körde en omgång till och blekte lite högre upp samt att jag nu har lagt i en mörk rödrosa färg. Bilderna blev inte så bra så det kommer senare.
 
Efter lunch åkte vi iväg till Abecita Konstmuseum. Min kompis sa till mig att hon vill se och göra kulturupplevelser under sitt besök.
Då tyckte jag Abecita var en bra idé eftersom jag hade uppskattat det så mycket när jag besökte det i våras genom jobbet.
Det bästa av allt var att de har hunnit byta utställare/konst på en hel våning så det fanns något nytt för mig att se trots att det inte är längesen jag var där.
 
 
 


Dagen avrundades slutligen med en hurtig promenad på 8km.
 
 

Kommentarer
Postat av: Liborius

haha ja den var väldigt spontan inne på en toalett, min kompis som fotat^^
ja Paris är en fin stad:)

2012-09-10 @ 12:14:01
URL: http://liborius.blogg.se
Postat av: karoline

tack snälla :)

2012-09-17 @ 22:53:57
URL: http://www.karolinesvintage.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0