jobbintervju nr.2 denna vecka

Idag blev det ingen träning. Jag har tvättat, varit på biblioteket och tagit kopior på arbetsintyg och betyg samt varit på en jobbintervju för ett litet företag här i Borås.
 
Tjänsten verkar omväxlande eftersom det är Direktris/inköpsassistent.
Dagens intervju-outfit var lite denim-bohemisk med vit bomullskjorta, ljus stickad väst och mörkblå skinnyjeans. Några guldhalsband och håret i stora lösa lockar till det.
Så om man jämför med måndagens intervju så är detta oxå en "kombinerad" tjänst, skillnaden är att måndagens intervju var design/mönsterkonstruktör.
 
Jag brinner för design så jag hoppas mer på det 1a jobbet änd det andra. Däremot är det första jobbet i Gbg och jag bor i Borås så det skulle innebära pendling. Så dagens intervju/jobb skulle därmed innebära kortare restider alltså mer fritid.
 
Jag ska träffa en arbetsförmedlare på tisdag så det känns bra att iaf kunna säga till henne att jag blivit kallad till 2 intervjuer hittills. Då ser de ju att jag försöker skaffa ett nytt jobb. Jag ska även passa på att fråga lite om turerna kring att starta eget. Det får ju bli ett alternativ om konkurrensen är så pass hård att jag inte får nåt av de jobb jag söker.
 
Dagens höjdpunkt var att senaste numret av Vogue damp ner genom brevinkastet.
Det är den franska Voguetidningen. Jag önskade mig det i julklapp förra året för att kunna förbättra min franska. Detta är dock det fulaste omslaget på länge. Känns bara billigt... mer som ett tabloidomslag än High Fashion. Det är inget fel på varken George Michael eller Kate Moss men det känns verkligen som en billig vimmelbild från röda mattan, nåt som vem som helst hade kunnat knäppa vid en premiär.
Innehållet är desto göttigare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0