Att gå på bodypump eller byta?

Igår kombinerade jag 2 olika pass på gymmet. Jag hade sett på schemat att jag kunde gå på zumba 16.30 och sedan på bodypump 17.30.
Jag vet sen förut att zumban inte ger mig mycket när det gäller att forma kroppen, det gör bara att man får upp lite puls, blir lite svettig och skakar loss kroppen men därmed så är det ett ganska bra uppvärmningspass inför bodypump eftersom man inte behöver oroa sig för att va helt slut efter 45min.
 
 
Inför pumpen hade jag bestämt mig för att öka vikterna lite. Jag har alltid kört på minsta möjliga eftersom det i vissa övningar känns som att man knappt orkar med det som är på stången men om man inte höjer ribban har man ju ingen chans att förbättra sina egna resultat.
 
Jag stretchade igenom hela kroppen noga och länge efter passet men det känns i kroppen idag. Har träningsvärk lite överallt.
Så nu funderar jag på om det är så smart att gå på samma muskler igen imorgon med ett till bodypump-pass eller om jag kanske borde ändra min bokning och gå på x-fit istället... Jag tycker x-fit är lite rörigt och så länge jag tycker det är rörigt så kan jag inte fokusera på träningen fullt ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0