Ikea, ösregn, löprunda

Vi började dagen med en tur till Ikea Kållered.
Köpte 2 fårskinnskinnfällar som jag ska ge till min pappa i födelsedagspresent nästa gång vi åker och hälsar på mina föräldrar.
Sen blev det ju såklart lite annat småplock som fina servetter, doftljus, skissblock, innetofflor, tvättpåsar...
 
Medan vi var på Ikea hade det börjat regna utanför så vi körde hem i värsta ösregnet. Man inser hur öronbedövande ljudet av regnet är när man kör under en bro och det tystnar i knappt en sekund för att sen börja smattra mot bilen på nytt när man kommit ut på andra sidan.
 
För drygt ett år sen fick jag en vit orkidé i examenspresent av "svärföräldrarna". Den blommande fint och jättelänge men efter att de blommorna föll av så har det bara varit 2 spretiga stjälkar i en kruka under det gångna året men nu nästan ett år senare har den börjat blomma igen.
Fotot e taget och redigerat med instagram.
 
På eftermiddagen skulle jag gått på bio med min faster men det var tydligen slutsålt så nu har vi istället bokat för imorgon. Det är en fransk film vi ska se, tror den heter "En oväntad vänskap". Jag har ingen aning om vad filmen handlar om utan följer med för att få höra franskan bara.
 
Eftersom det inte blev nån film valde jag att sticka ut på en löprunda när det var uppehåll, dock ville jag inte ta med mig iphonen med löp-programmet ifall det skulle börja ösa ner igen mitt i allt. Men det borde vara ca.2,5km totalt eftersom jag har sprungit och mätt den rundan förut.
Imorgon är jag inbokad på ett pass Bodypump innan filmen börjar.

Kommentarer
Postat av: annsoh

hej! hur är det! hur var helgen :)?

2012-10-22 @ 12:53:10
URL: http://annsoh.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0