Dåliga nyheter och lite bättre nyheter...

De dåliga nyheterna är att jag inte gick vidare för jobbet i Götebrog som jag var på intervju för förra måndagen. Trist!
 
De lite bättre nyheterna är att jag gick till mitt gamla jobb (som jag hade innan och under studietiden) klädbutiken b.young i Knalleland och pratade med min gamla chef. Hon hade behov av folk och kunde ge mig lite tider där så nu har jag åtminstone något konkret, det som e lite synd e att jag inte får några timmar förrän i november v.45 så fram tills dess går jag sysslolös medans jag väntar på svar från ett konfektionsföretag i Borås sam besked om jobb på lager som jag försöker fixa med hjälp av en person i min bekantskapskrets.
(Bild från b.youngs hemsida)
 
Jag får väl hålla tummarna för att någon i butiken behöver byta bort lite timmar så kan jag kanske få något redan nu i oktober... Brukar ju inte va så ovanligt att folk kommer på med kort varsel att de behöver va lediga nån dag.
 
Eftersom sambon och jag passat på att veckohandla idag samt att jag som sagt tog mig tid att åka till Knalleland å snacka jobb så blir det en träningsfri dag idag men jag gjorde iallafall en ganska nyttig lunch.
Grönsallad, tomat, mozzarellaost och chorizo.
 
Imorgon ska jag gå på krokiteckning på förmiddan. Ska bli kul för det är hemskt längesen jag tecknat kroki men det är ju i princip grundstenen för att lära sig teckna mänskliga proportioner och det efterfrågas i nästan alla antagningsprover för svenska designskolor såvitt jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0