mindre zumba mera jobb

Det blev ingen zumba denna eftermiddag. Kände att jag både ville låta nacken ta det lugnt så att värken går över och fokusera på att söka jobb.
 
Vet inte om jag redan har skrivit det men nu har jag iallafall fått hem alla arbetsgivarintyg och fyllt i den blankett som jag skulle fylla i själv, imorgon ska jag ta kopior på allt ifall att nåt konstigt händer och sedan ska jag posta orginalen till min a-kassa.
 
Idag fick jag även hem en massa info från a-kassan samt mina kassakort. Det är de kort man fyller i när folk kallar det "att stämpla" om jag har förstått det rätt. Mitt största bekymmer e att jag ska fylla i fel så att det börjar strula nånstans. Informationen e väldigt tydlig så det är egentligen inte några problem men samtidigt är det väldigt mycket information. Jag läste igenom 5st A-4 ark med text innan jag kom fram till själva kassakortet som oxå är ett A-4 ark varav halva sidan är info och halva sidan är själva kassakortet.
 
Har iallafall sökt 2 jobb som verkar riktigt spännande men inget jag kommer lägga ut länkar till eller beskriva desto mer ingående för då blir väl konkurrensen större för mig om det är nån annan där ute som söker jobb i samma bransch just nu.
 
Sedan finns det såklart fler jobb i min bransch men inte exakt den inriktning jag vill ha. Jag har insett att jag inte vill satsa på en lång karriär enbart som direktris eller mönsterkonstruktör, det är inte tillräckligt stimulerande och givande för mig. Jag vill in i processen ännu tidigare, jag vill jobba med design, jag vill vara med när man börjar forma researchen till något mer konkret och själva idén till plagget föds och kollektionen börjar ta form. Däremot kan en tjänst som kombinerar design och mönsterkonstruktion vara kul för då får man ju jobba lite med båda delarna, har träffat folk som har haft assistenttjänster där man hjälper till på båda ställen.
 
Sedan finns det ju jobb som jag inte ens har rätt kompetens till men som kan vara roliga att söka för att se om det ändå finns en chans... och det kan ju faktiskt bli ett riktigt äventyr att få ett nytt jobb som kanske går lite vid sidan om den utbildning och erfarenhet man redan har. Man lär ju sig hela tiden något nytt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0