Jaga arbetsgivarintyg

Jaga e nästan lite fel ord för det låter nästan jobbigt... Det är helt enkelt så att jag har ringt runt till de arbetsgivare jag har haft de senaste 12 månaderna, talat med någon på lönekontoret och bett om ett s.k. arbetsgivarintyg som de skickar till mig och som jag sedan ska skicka till a-kassan... eller om jag lämnar det hos arbetsförmedlingen... Jaja, det kollar jag upp när jag har fått mina intyg hem på posten.
 
Idag är det tvätt-dag... En sak som faktiskt känns enklare när man inte behöver boka runt arbetstiderna.
 
Nu ska jag göra mig iordning för att åka och storhandla sen måste måste måste jag gå till gymmet. Igår blev det bara en promenad på 3,5km i kvällsolen, så det räknas knappt som träning. Ska ju träna med min PT nästa onsdag.

Kommentarer
Postat av: arbetsförmedlingen

Hej

Jag heter Susanne och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen.

Ser att du har lite funderingar på var du ska skicka Arbetsgivarintyget. Det ska du ska skicka till din a-kassa tillsammans med blanketten ”anmälan om arbetslöshet” som du fyller i själv.
Om du inte fått den blanketten vid ditt besök på arbetsförmedlingen så hittar du den här http://www.samorg.org/so/Index.aspx?id=278

Du är alltid välkommen att ringa till oss på 0771-416 416 eller chatta med oss www.arbetsformedlingen.se/kontakt om du har några fler frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar
Susanne

Svar: Å vad roligt! Tack för hjälpen :) Då ska jag skicka dem såsom du förklarat när jag har fått hem alla intygen.Tack igen!
/Nina
NinaAlexandra

2012-08-29 @ 13:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0