Dags att börja om på nytt

Det är dags för en omstart!
 
Från och med måndag är jag officiellt arbetsfri.
Jag har inte blivit erbjuden en fast tjänst efter den provasntällning jag har haft under de senaste 6 månaderna pga åtstramningar, ja pga sämre tider helt enkelt.
 
Dock är jag inte så stressad och bekymrad som man kanske borde vara. De 2-3 senaste åren av mitt liv har varit lärorika och bra men samtidigt oerhört hektiska så jag ser fram emot en slags paus även om den inte är självvald.
Jag har trots allt hunnit praktisera på ett av sveriges exklusivaste modeföretag Valerie och arbetat på 3 av sveriges största modekedjor H&M, KappAhl och Gina Tricot.
 
Så imorgon är officiellt min sista arbetsdag på Gina. Den kommer att börja med frukost med hela teamet sedan vid lunch ska alla direktriser gå ut och äta och sedan på eftermiddagen kommer jag att bjuda dem alla på lite kanelbullar men det vet de inte om än.
 
På måndag tar jag tag i mitt nya liv. Jag gör det faktiskt med glädje än så länge för jag ska först av allt passa på att gå igenom mn garderob och vindsförrådet, samla ihop väskor, skor och kläder som jag inte använder och sälja dem. Väskor, skor och jackor alltså saker som ända har ett ganska högt värde lägger jag ut på tradera så det kommer att länkas och visas upp här på bloggen. Kläder, smycken och annat krimskrams ska jag sälja på nån loppmarknad i Göteborg nån helg.
 
Jag ska ta tag i träningen ordentligt så det blir nog ett och annat inlägg om vikter, tider, distanser och träningsvärk.
 
Sedan har jag även tänkt att jag ska ta tag i mitt egna kreativa skapande igen och skissa, sy, pyssla och göra om kläder och annat.
 
Självklart så ska jag ju söka nytt jobb så det kommer nog en del inlägg som handlar om den processen oxå. På måndag måste jag ju gå till arbetsförmedlingen för 1a gången i mitt liv. Men jag har redan tittat på ett par jobbannonser som jag ska intresseanmäla till och sedan har jag ett personligt jobbtips som jag ska ringa på så jag tror jag kommer att lösa jobbsituationen snabbare själv än via arbetsförmedlingen, dock är det gansak kul att kolla igenom jobbannonserna hos dem för ibland dyker det upp riktigt lustiga saker.
 
Så från och med måndag består mitt liv av följande:
- söka nytt jobb
- träna
- rensa ut grejer och sälja
- skapa och designa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0