Lördagen.

Lördagen bar det av till Gbg.
Jag bad ju min vän blondera topparna åt mig så väl framme i Gbg gick vi in på Shock och jag letade upp en rödrosa toning. Det blev Hot hot pink från Manic panic classic.



Lite mer åt det rosa hållet än vad jag hade tänkt mig men det kanske blir perfekt när jag har tvättat håret ett par gånger och det värsta har bleknat...
 
Huvudnummer för kvällen var att vi skulle till Göteborgsoperan för att se Chess. Min vän har varit på musikal förut och ville så gärna gå på denna så hon bokade biljetter och bjöd med mig. Det visade sig att hon hade bokat på självaste premiärkvällen så det kändes lite extraspeciellt och vi hade klätt upp oss lite extra.
 
Jag kom mig äntligen för att prova kaviarmanikyren som jag fått av mina kollegor som avskedspresent.
 
Den översta bilden är från utanför entréen. Det var skådespelare utklädda till de olika schackpjäserna och spelade ett parti samtidigt som de välkomnade alla.
 


De 2 mittenbilderna är inifrån teatern. Det 1a är ner på orkesterdiket (jag tror det heter så) och den andra är rakt över från våra platser, vi satt på 3e balkong vänster.

Den sista bilden är som synes av scenografin. Jag tyckte de hade byggt upp en väldigt smart och vacker scenografi och denna med 2 kurvade trappor fastnade jag verkligen för.
 
Jag har aldrig varit på musikal förr och har inget att jämföra med men jag tyckte det var bra. Huvudrollsinnehavarna sjöng otroligt bra. Jag ser fram emot att gå på fler musikaler i framtiden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0