Bra träningsresultat

Jag e så sjukt nöjd efter min träff med PTn idag.
Vi hade bestämt att väga, mäta och konditionstesta mig. Vi gjorde det den 1a mars när jag började träna med henne.

Jag har gått ner i vikt -4,5kg. Mina överarmar och vader har minskat i omkrets -1cm. Runt byst, midja och höft har jag minskat med ca. -3cm. Mitt BMI har gått ner från 23,3 till 21,7.
 
 
Återanvänder en hurtig träningsbild från gymmets omklädningsrum.
Jag var ju inte på något sätt i närheten av tjock eller överviktig när jag började gå hos en PT men de senaste 2 årens höga tempo, stress över examen, flyttar, praktikplats, jobb och pendlande har gjort att vikten sakta men säkert har krupit uppåt så att jag till slut var 10kg över min trivselvikt.
Och om alla kläder alltid stramar och magen alltid känns uppsvälld, ja då känner man ju sig som en fetknopp.
Sedan valde jag att resonera som så att om jag kan gå upp 10kg på 1-2 år och fortsätter så kommer jag ju att närma mig 100kg inom bara 5-6 år... Ju tidigare man kan bromsa och vända en utveckling desto bättre och framför allt lättare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0