Sammanfattning av torsdag och fredag

I torsdags jobbade jag som sagt på b.young
Hade på mig en svart omlottklänning i trikå, en fuskpäls väst och 2 fina Gemini Halsband.
Klänningen är b.young och kostar 199kr just nu, specialpris eftersom butiken firar 10 år och västen är av märket ICHI.
Enda nackdelen med outfiten var att pälsen luddade av sig som tusan och såklart syns det ju så tydligt på den svarta klänningen.
 
Idag, fredag var det min 1a dag på Ellos som extrahjälp på design.
För det 1a så är byggnaden helt enorm och alla korridorer e ett enda stort virrvarr. En jättelik labyrint helt enkelt. Det mesta av förmiddagen gick vi igenom sånt som man alltid går igenom en 1a arbetsdag som vart kaffe, kylskåp, lunchrestaurang, toaletter och kontorsartiklar finns.
Plockade ihop mitt startkit med pennor, pärmar osv. Sedan satt vi framför datorn och gick igenom sökvägar och vilka mappar som är av intresse för mig.
Vi tog även en fredagsfika så jag fick träffa en massa damer som jobbar där med varierande uppgifter.
Jag hade på mig Weekday skjortan som jag hade blekt fläckig och fick en komplimang utav en designer :)
På eftermiddagen fick jag sitta och sammanställa färgkartor för våren 2013. Det var så många eftersom man göra flera exemplar av en färgkarta så jag hann inte ens göra klart utan får fortsätta på måndag.
Men det känns jättebra och jag ser fram emot att jobba där de kommande månaderna, de har bara erbjudit mig jobba tills årsskiftet sen får vi se om de har mer behov av extrahjälp.
 
Imorgon ska vi nog åka till Ikea och sedan blir det kanske fransk film med min faster på kvällen. På söndag tänkte jag gå på Bodypump. Måste se till att hålla igång med träningen så man inte tappar allt bara för att man börjar jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0