Per Holknekt Odd Molly

Har just kommit hem från föreläsningen med Per Holknekt, grundare av modeföretaget Odd Molly.
Vilken fascinerande människa och fängslande talare!
Jag gick ju mest för att min svärmor har sagt att hon tyckte han var så himla bra och fängslande att lyssna på och mycket ärlig.
 
Det började lite komiskt för min del.
Jag var osäker på vilken våning och vilket rum föreläsningen skulle vara i då det var många andra events i huset samma kväll så jag gick fram till en grupp äldre damer som hade på sig brickor där det stod Feminina Föreläsningar som är föreningen/företaget som jag har bokat via.
Den ena frågade om jag var student... Hahaha, undrar hur ung hon trodde att jag var?
Visst finns d ju folk i alla åldrar som studerar men jag misstänker att hennes fråga var baserad på att hon tyckte jag såg ut som nån i gymnasieåldern eftersom det var 2 sådanan klasser inbokade för att lyssna på föreläsningen.
 
 
Dåliga bilder eftersom jag glömde systemkameran hemma :(
Men jag var ju där för att lyssna för min egen skull och det var verkligen värt avgiften och tiden han pratade i totalt 90minuter och det var inte ointressant en enda sekund.
 
 
Det är en sån föreläsning som påminner en om att fortsätta försöka förverkliga sig själv och sina idéer och drömmar!
 
Det är bara att fortsätta odla idéerna. Aktivt jobba för att förverkliga dem och våga tänka annorlunda, motströms och uppströms!
 
I övrigt har arbetsdagen varit bra. Jag har suttit och skissat mestadels och det känns hur bra som helst både med arbetsuppgifter och arbetskamrater :)
 
Har även shoppat lite i personalbutiken, denna gång var det presenter till en liten kille som fyller 1år i helgen. Det fick bli en snygg mörkblå jumper med print och en fin rödsvart Bagheera regnjacka. Måste se om vi inte kan hitta byxor eller skor att komplettera med så blir det nog riktigt bra.
 
Regnjackan e lite för stor just nu så den kommer nog att passa perfekt till våren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0